fbpx

Professional Organizing

Wat is Professional Organizing?

Organizer

or·ga·ni·zer
/ᴐrgәnajzәr/
de (m.); -s
Eng.

Volgens Wikipedia (de vrije encyclopedie):

Een (Professional) Organizer is iemand die mensen begeleidt bij het scheppen van rust, structuur en ruimte. Een Professional Organizer adviseert bij het op orde brengen van bijvoorbeeld de woning, de administratie of de werkplek. (…) Een Professional Organizer is in te huren in situaties waarin men last heeft van een heersende chaos of gebrek aan structuur, of bij gebrek aan tijd. Organizers werken zowel bij particulieren als bij bedrijven. Zo geven zij begeleiding bij ordenen van de woon- of werkomgeving, de administratie, het huishouden, maar ook begeleiden zij verhuizingen of ondersteunen zij mensen met een lichamelijke beperking of bijvoorbeeld chronische vermoeidheid, ADHD of dementie.

Waarbij helpt een Professional Organizer?

Een Professional Organizer kan je o.a. helpen met:

  • Het opruimen van je huis.
  • Het organiseren van je huishouden.
  • Het ordenen van je papierwerk.
  • Het inzichtelijk maken van hoeveel werkuren je hebt en wat er in de overige uren moet gebeuren.
  • Het vaststellen van je prioriteiten.
  • Het maken van keuzes.

Wat levert het inhuren van een Professional Organizer mij op?

Het inhuren van een Professional Organizer levert direct concrete resultaten op. Een Professional Organizer denkt actief mee en past de begeleiding aan jouw persoonlijke situatie en middelen aan. Je wordt begeleid op een manier die het beste bij jóu past.

    Een Professional Organizer:

    • Heeft de door opleiding en ervaring verkregen expertise om jou te helpen.
    • Is er niet om over jou te oordelen, maar om jou te helpen. Je hoeft je voor mij echt niet te schamen omdat je denkt dat je huis ‘een zooitje’ is.
    • Heeft een verse blik. Als organizer kijk ik op een andere manier naar jouw huis en zie dan wel opbergmogelijkheden of andere manieren om spullen te organiseren die jij zelf niet ziet.
    • Is objectief en kan jou daardoor helpen met het maken van moeilijke keuzes.
    • Is een stok achter de deur, die ervoor zorgt dat jij gefocust blijft en je organizing doelen haalt.
    • Leert jou opruim- en organizing vaardigheden aan waar je de rest van je leven profijt van hebt.
    • Vindt het leuk om op te ruimen en te organiseren! En dat enthousiasme werkt motiverend 😊
    • Kan je tijd besparen. Je weet waar alles ligt, dus je bent geen tijd meer kwijt met zoeken. En in een goed georganiseerd huis hoef je minder tijd te besteden aan opruimen en schoonmaken.
    • Kan je geld besparen. Je hoeft bijvoorbeeld geen nieuwe spullen te kopen omdat je ze niet meer kunt vinden. Doordat je een systeem hebt voor je papieren, betaal je je rekeningen op tijd, zonder extra kosten.

    Wat doet Learn2organize?

    Learn2organize biedt in heel Nederland Virtual Organizing. Dat houdt in dat je op afstand wordt begeleid door een Professional Organizer via laptop, tablet of telefoon.

    Pin It on Pinterest

    Share This